Czym jest SEM, SEO i SEA (PPC)?

SEM (Search-Engine-Marketing)

SEM (Search-Engine-Marketing), czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych to wszystkie działania promocyjne, których celem jest osiągnięcie najlepszych pozycji w wyszukiwarkach jak Google albo Bing (Yahoo).
Marketing w wyszukiwarkach jest podzielony na dwie kategorie. SEO (Search-Engine-Optimization), czyli naturalne pozycjonowanie w wyszukiwarkach i PPC (Pay-Per-Click) albo inaczej SEA (Search-Engine-Advertisement), czyli płatne pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych.

 

SEO (Search-Engine-Optimization)

Do SEO należą wszystkie działania pozycjonowania stron w wyszukiwarkach internetowych w organiczny sposób, czyli bez inwestycji pieniędzy. Pozycja w wyszukiwarce zależy od wiele czynników np. jak jest zbudowana architektura HTML strony, ile słów kluczowych znajduje się w treści strony i ile linków i z jakich stron istnieją do strony internetowej.

Jeśli strona zawiera odpowiednią treść dla grupy celowej to architektura linków do strony automatycznie się buduje. W innym przypadku są potrzebne działania SEO. Do działań SEO należy ciągła aktualizacja strony, optymalizacja nagłówków HTML, dobranie istotnych słów kluczowych dla odpowiedniej grupy celowej, nasycanie strony istotną treścią ze słowami kluczowymi, optymalizacja szybkości i mapy strony oraz budowa architektury linków do strony.

Działania SEO podlegają ciągłym zmianom, bo wyszukiwarki jak Google chcą zapobiec takim „sztucznym” pozycjonowaniu, żeby wyniki wyszukiwania oddawały strony z najbardziej istotną treścią. Po za tym SEO jest długotrwałym procesem którego pierwsze wyniki odczuwa się dopiero po miesiącach.

SEA (Search-Engine-Advertisement)

Drugim działem SEM to jest SEA (często PPC). W porównaniu do SEO, działania SEA są krótkoterminowe i można się już od pierwszego momentu za pozycjonować na pierwszym miejscu. SEA albo PPC to linki sponsorowane w wyszukiwarkach, czyli płatne reklamy które są pozycjonowane jeszcze nad organicznymi wynikami wyszukiwań, obok albo na stronach sieci reklamowej wyszukiwarki (GDN). Do pozycjonowania reklam w wyszukiwarkach potrzebne są kampanie PPC które są nasyte słowami kluczowymi na które mają odpowiadać właśnie te reklamy w wynikach wyszukiwarki.

Użytkowniki tej metody pozycjonowania nie płacą za same wyświetlenie reklam tylko za każde kliknięcie na reklame (PPC: Pay-per-Click).

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.