Czym jest Link building?
Jednym z najważniejszych aspektów, który brany jest pod uwagę przez algorytmy Google przy ustalaniu gdzie Strony i Sklepy internetowe będą wypozycjonowane w wyszukiwarce, oprócz jakości treści i optymalizacji witryny bierze pod uwagę profil linkowania. Linki to oczywiście odsyłacze, które po kliknięciu prowadzą z innych miejsc w sieci do naszej – mogą mieć one formę standardowych odnośników tekstowych, mogą być także powiązane z tzw. anchor tekstem (wyświetlanym tekstem zamiast odnośnika) lub grafiką. Jeszcze kilka lat temu, pozycjonowanie za pomocą pozyskiwania linków było proste – liczyła się przede wszystkim ilość, nie jakość. Od tego czasu Google, walcząc z ogromnym zalewem spamu i bezwartościowych wpisów służących jedynie zdobywaniu linków, wprowadziło algorytmy, które mają za zadanie premiować te witryny, do których Internauci „bezinteresownie” linkują, wymieniając się interesującą treścią.
W tym miejscu warto zwrócić uwagę na fakt, że linki można podzielić przede wszystkim na dwa rodzaje: dofollow i nofollow. Wyłącznie linki dofollow są widoczne dla robotów wyszukiwarek – linki nofollow nie mają bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie. Teoretycznie mogłoby się wydawać, że najlepszym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest zdobywanie wyłącznie linków typu dofollow… w praktyce jednak może nam to zaszkodzić. Algorytmy Google coraz lepiej radzą sobie z wyłapywaniem „nienaturalnych” linków – strona, do której prowadzą wyłącznie takie odnośniki może szybko zostać uznana za podejrzaną.